THE BLOG

16
Jun

Hier post jij het beste jouw content

blogpostw24

Heb je je ooit al, na het schrijven van een fantastisch stukje content, afgevraagd waar je die content nu het best kon publiceren?

Ga voor meer visibiliteit

Eén van de grootste content marketing fouten die gemaakt worden, is om de content maar op één plaats te publiceren. Dit leidt namelijk tot minimale blootstelling, minimale visibiliteit en dus minimale resultaten. Het hergebruiken van je content is hier de boodschap. Daarbij houdt je best rekening met twee dingen. Ten eerste is het belangrijk om je content steeds te actualiseren. Ten tweede moet je weten dat wat werkt op je blog, het misschien minder goed doet op sociale media. Creëer daarom steeds een nieuwe versie van je post vooraleer je het ergens anders publiceert.

Bepaal eerst je content strategie

Vooraleer je bepaalt waar je je content gaat plaatsen, moet je je bewust zijn van het doel van je content én van je content strategie. Zodra je beslist wat je precies wil bereiken, wordt het gemakkelijker om te bepalen welke content je waar plaatst. Het doel van je content (strategie) kan bijvoorbeeld zijn om meer merkbewustzijn te creëren of om meer traffic naar je website te genereren. Besef bovendien dat jouw doelpubliek veel tijd online besteedt, maar dat dat waarschijnlijk minimaal op jouw website is. Dus als je je publiek wil aantrekken, moet je erachter komen waar je doelgroep online het meeste aanwezig is.

Dit zijn de mogelijkheden

Allemaal goed, maar waar plaats je je content nu het beste? Eerst en vooral moet je op je eigen website of blog regelmatig nieuwe content plaatsen. Zo zorg je ervoor dat je relevant blijft. Van hieruit kan je je content gemakkelijk delen op andere online platformen. Via je Facebook-pagina kan je bijvoorbeeld gemakkelijk en snel blogposts, maar ook visuele content of nieuwtjes delen.

Ook Twitter laat toe om je content te delen en om te retweeten. LinkedIn daarentegen is ideaal om je content op te publiceren als je de B2B-markt wil bereiken. Je kan er rechtstreeks nieuwe content op plaatsen, maar ook andere content op delen. Tenslotte heb je ook de mogelijkheid om content publiceren op andere (eigen) blogs of als gastredacteur op een extern platform. Dit kan voor meer traffic, meer merkbekendheid en dus meer conversie zorgen.

08
Jun

Langere teksten online? Ze werken in jouw voordeel!

Langere teksten

“Houd het zo kort mogelijk.” Dat wordt vaak gezegd over online content. Maar is dat zo? We voeden onze lezers vaak ten onrechte met korte of ‘snackable’ content, omwille van hun ‘zero attention span’. Toch zijn korte teksten niet de enige of beste aanpak.

Het loont weldegelijk de moeite om online langere stukken te posten. Onderzoek van de Internationale Federatie voor Tijdschriften toonde reeds aan dat de aanpak van ‘snackable’ content maar een deel van het verhaal is. Want ook langere artikels, of long-form content, worden massaal geshared. Bovendien blijkt uit een onderzoek van serpIQ dat deze content de beste garantie is om hoog te scoren in de zoekresultaten.

Het is dus onzin dat lange teksten online niet werken. Enerzijds zorgen ze voor meer shares, anderzijds voor betere zoekresultaten. Bovendien is het soms gewoon niet mogelijk om het kort te houden. Sommige materie vraagt bijvoorbeeld om meer duiding. Houd wel in je achterhoofd: als je niet kort kunt zijn, wees dan zeker relevant.

Zo zijn er een aantal zaken waar je op in kan spelen. Het is bijvoorbeeld belangrijk om een persoonlijke aanpak te hanteren. Op die manier vat je meteen de aandacht en is de kans groot dat de lezer verder wil lezen. Ook hangt er veel af van de behoeftes en ambities van de lezer.

Verder is het van belang dat je medium, zoals je website, goed gestructureerd is. Maak gebruik van duidelijke en informerende titels en tussentitels, of werk met lijstjes. Hier is het ‘keep it short and simple’-principe wél steeds van toepassing. Hetzelfde geldt voor duidelijke call-to-actions. Laat je lezer niet op zoek gaan naar informatie!

02
Jun

Zo voorkom je dat je nieuwsbrief in de spambox belandt

Frustrerend. Dat is het minste wat je kan zeggen als je urenlang hebt gewerkt aan de ideale nieuwsbrief en wanneer die dan uiteindelijk in de spambox van je geadresseerden belandt. Met deze drie tips ben je er zeker van dat jouw mailing zijn bestemming bereikt.

Spamfilters worden steeds strenger en meer geavanceerd. Dat is ook nodig, want ook de spammers worden met de dag slimmer. Jammer genoeg ben je er nooit zeker van dat jouw nieuwsbrief niet wordt tegengehouden. Gelukkig zijn er weldegelijk enkele voorwaarden waar jij aan kan voldoen zodat jouw nieuwsbrieven goed aankomen!

CAPS Lock? UIT!

Vermijd overbodige hoofdletters, uitroeptekens en verkooppraatjes. Ook in je onderwerpsregel kan je maar beter geen kreten zetten, zoals kortingen of aanbiedingen. Let ook goed op de woorden die je gebruikt. Woorden gerelateerd aan seks, medicijnen, casino of geld vermijd je beter. Kies bovendien een inhoudelijke titel. De onderwerpsregel moet niet te lang zijn, maar wel beschrijven en de lezer een reden geven om de nieuwsbrief te openen.

Afbeeldingen versus tekst

Nieuwsbrieven met alleen maar afbeeldingen, worden sneller aanzien als spam. Dit geldt ook wanneer het maar om één grote afbeelding gaat. Spamfilters kunnen namelijk geen afbeeldingen lezen. Zorg daarom voor een goed evenwicht tussen tekst en beeld. En houd er ook rekening mee dat niet in alle mailprogramma’s de afbeeldingen meteen worden getoond.

Sender (un)known

Verzend je mailings met een vertrouwd e-mailadres. Nieuwsbrieven die met een noreply@- of info@-adres worden verstuurd, worden sneller als spam aanschouwd. Gebruik e-mailadressen met jouw domeinnaam of persoonsnaam. Ook is dit voor de ontvanger meer herkenbaar. Gebruikt overigens steeds hetzelfde e-mailadres om je nieuwsbrieven te versturen. Ontvangers kunnen je zo gemakkelijker toevoegen als zijnde ‘veilige verzender’.

Last but not least, zeg nooit dat je géén spammer bent. Dit werkt in de omgekeerde richting!

Meer weten? Lees ook onze blogpost over e-mailcampagnes en de weg naar succes!