28
Feb

Branded content op Snapchat gaat de hoogte in

blogpost_WEEK09

Snapchat ontpopt zich als een geweldig platform voor merken. Uit recent onderzoek blijkt dat meer dan de helft van de gebruikers de branded content van merken opent en bekijkt. Snapchat is een sociaal medium dat wereldwijd 161 miljoen gebruikers telt.

Het Deense bureau Snaplytics houdt bij wat er gebeurt op Snapchatkanalen en verkoopt deze inzichten en data aan merken en bedrijven. Voor alle duidelijkheid: Snaplytics maakt geen onderdeel uit van Snap Inc. Bovendien onderzoekt Snaplytics enkel de interacties met merken op het sociale mediaplatform. De resultaten van het onderzoek zijn gebaseerd op de data van meer dan 500 merken, 24180 Snapchat-stories en 217000 Snapchat-foto’s.

Uit het meest recente onderzoek van Snaplytics blijkt dat meer dan 50% van de Snapchat-gebruikers het verhaal van een merk opent. Hiervan bekijkt meer dan 85% het hele verhaal. Meer specifiek: 64% van de gebruikers dat branded content bekijkt, zocht op de gebruikersnaam van het merk zelf. 25% gebruikte een Snapcode, een soort barcode die je scant met je smartphone. Minder dan 10% kwam bij het merk terecht via een link. Merken die Snapchat gebruiken, verzenden gemiddeld drie berichten per week. 61% van de berichten is video. Een ‘story’ van een merk bestaat gemiddeld uit 11 foto’s of video’s.

Volgens Thomas Cilius, CEO van Snaplytics, is Snapchat het enige sociale netwerk waar marketeers hun bereik niet zien dalen. Merken gebruiken Snapchat om hun ambassadeurs te betrekken en om hen content te bieden die hen aanbelangt, in real-time. Celius zegt dat het onderzoek aantoont dat de aanbevelingen en calls-to-action via Snapchat veel sterker zijn dan via bijvoorbeeld Facebook en Instagram. Creatief zijn en snel volgers aantrekken is de boodschap, dus!

Comments ( 0 )

    Leave A Comment

    Your email address will not be published. Required fields are marked *