14
Mar

3 misverstanden over bedrijfswebsites

 3 misverstanden over bedrijfswebsites

Investeren in je eigen website is investeren in de toekomst van je bedrijf. Een professionele website draagt immers bij tot het betrouwbare karakter van je bedrijf, en het heeft een grote invloed op de keuze van potentiële klanten om tot actie over te gaan.

Toch wordt het belang van een goede website vaak nog onderschat. Bloovi zette 3 misverstanden over het (laten) ontwikkelen van een bedrijfswebsite recht.

1. “Mijn bedrijf heeft geen website nodig”

Ondanks het feit dat een website het online visitekaartje van je bedrijf is en het dé manier is om jouw unieke propositie over te brengen, wordt het belang ervan door sommige bedrijven nog steeds onderschat. In 2016 bleek uit een onderzoek van BE.STAT dat 27% van de Belgische bedrijven (nog) niet online aanwezig is. Zo loop je natuurlijk het risico om klanten te missen, omdat deze simpelweg de weg naar je bedrijf niet vinden. Online aanwezigheid is onmisbaar geworden; jouw klanten verwachten dit van jou.

2. “Het webdesign is prioritair”

Hoewel een strak webdesign invloed heeft op hoe de consument deze ervaring beschouwt, is dit niet het belangrijkste aan de website. Allereerst moet je nadenken over wat je wil bereiken met de website. Wil je alleen informatie geven of je portfolio laten zien? Laat je graag klanten aan het woord? Wil je dat potentiële klanten jou contacteren? Of is het de bedoeling dat klanten meteen overgaan tot aankoop via een webshop? Breng één krachtige boodschap over op je website. Kies nadien het webdesign in functie van je doelstelling.

3. “Ik zet mijn producten en diensten centraal”

Bedrijven communiceren vaak vanuit het perspectief van de producten of diensten die ze aanbieden, oftewel vanuit het business-perspectief. Daarbij zetten ze de consument weinig centraal. Beter is om te focussen op welke oplossing het product of de dienst biedt voor de consument. Daarvoor moet je eerst op zoek gaan naar de zogenaamde sweet spot tussen jouw aanbod en wat jouw consumenten nodig hebben. Jij moet meerwaarde bieden aan je potentiële kopers.

Comments ( 0 )

    Leave A Comment

    Your email address will not be published. Required fields are marked *