Traditional marketing and advertising is telling the world you’re a rock star. Content marketing is showing the world that you are one.

BeContent is straf in het goed neerzetten van je brand identity.

Wat is content marketing?

Content marketing een strategische marketing benadering die gericht is op het creëren en distribueren van waardevolle, relevante en consistente content om een duidelijk omschreven publiek aan te trekken en te behouden, en om zo uiteindelijk winstgevende klantacties te stimuleren. – bron: Content Marketing Institute

Waardevolle content delen is key

Traditionele marketing is minder en minder effectief. In plaats van je producten of diensten in de kijker te zetten, deel je in een content marketing strategie relevante en nuttige informatie met je prospects en klanten om hen te helpen hun problemen op te lossen.

De oorsprong van content marketing ligt – volgens de succesvolle blog Frankwatching – bij de relatiebladen. Met eigen magazines, die niet gericht waren op verkoop, wilden merken en organisaties de band met hun klanten versterken. Met de komst van het internet en social media is de hoeveelheid content enorm toegenomen, waardoor waardevolle content aanreiken aan de juiste doelgroep ‘key’ is.

 


 

6 redenen om content marketing toe te voegen aan je marketing mix

  1. Verhoogt je merkbekendheid en merkloyaliteit

    Een merk kan vertrouwen opbouwen met boeiende inhoud. Als je doelgroep de inhoud die je deelt nuttig of aantrekkelijk vindt, zullen ze je zien als een vertrouwde bron. Ze zullen je inhoud dan bijvoorbeeld ook sneller delen op hun social media pagina’s, waardoor het aantal potentiële bezoekers van je website zal toenemen.

  2. Helpt je verkoop

    Wanneer consumenten de inhoud op je site interessant vinden, zullen ze ook langer op je website blijven. Dit vergroot de kans dat ze tot een aankoop overgaan. Een andere bonus van het gebruik van boeiende content is dat je publiek een reden heeft om terug te keren naar je website. Volgens Content Marketing Institute besloot 61% van de online consumenten in de VS om een aankoop te doen na het lezen van aanbevelingen op een blog.Ook content die gemaakt wordt door je klanten zelf, de zogenaamde user generated content, is heel belangrijk. Laat dit dus zeker niet links liggen en ga in interactie met je publiek. Overleg ook vooraf met je sales team hoe je leads zal gaan kwalificeren en opvolgen. Zo kan je bijvoorbeeld leads genereren door het delen van een white paper of e-book.

  3. Is kostenefficiënt

    Volgens DemandMetric kost content marketing ongeveer 62% minder dan traditionele marketingtactieken en genereert het ongeveer 3 keer zoveel leads. Content creatie is doeltreffend, maar het kan een paar maanden duren vooraleer je resultaten ziet. Wees dus niet ontmoedigd als je niet direct resultaat ziet. Stel een content strategie op voor de langere termijn, en bepaal duidelijk je KPI’s.

  4. Helpt je SEO 

    De beste SEO tip? Creëer originele content met vaakgebruikte zoektermen in titels en copy. Bij blogartikels kan je trefwoorden gebruiken in het hele artikel, in de titel, subkoppen, fotobijschriften, enz. Als je consistent kwaliteitsvolle inhoud maakt en deze vervolgens voorziet van relevante trefwoorden, zal je inhoud hoger verschijnen in zoekresultaten. Zoekmachines zoals Google houden ook van frisse, nieuwe inhoud. Als je als merk regelmatig met boeiende inhoud komt, zal Google je belonen met een hogere ranking in de zoekresultaten.

  5. Brengt je expertise onder de aandacht

    Hoe meer inhoud je online deelt met je consumenten, hoe betrouwbaarder je voor hen lijkt. Als mensen je als een expert beschouwen, is de kans groter dat ze jouw product kopen of je inhuren voor jouw service. Ook heb je meer kans om als expert te worden gevraagd door de media. Goede content levert vaak ook betere PR op dan ‘saai’ bedrijfsnieuws. Mensen delen de content van opiniemakers ook vaker op social media. Zo komt die content ook terecht bij de peers van mensen die je al kennen. Dit is veel geloofwaardiger dan via een advertentie.

  6. Je concurrentie doet het ook

    Heb je met de 5 bovenstaande redenen je directie nog steeds niet kunnen overtuigen om aan content marketing te doen? Bekijk de websites van je concurrenten dan maar even. Doen zij al aan content marketing? Blijf dan zeker niet bij de pakken zitten en laat zien dat jij het beter kan.

BeContent is graag je partner bij het uitzetten van een content strategie alsook de volledige content creation en PR. Hierbij is het goed neerzetten van de brand identity onze sterke troef. Heb je geen idee hoe je moet beginnen aan jouw content marketing strategie? Bel of mail ons en we contacteren je zo snel mogelijk!