fbpx

8 tendensen voor content productie die opduiken na de crisis

Midden maart bracht de lockdown plots onze productieactiviteiten tot stilstand. We werden uitgedaagd om opnieuw na te denken over onze manier van werken.

Zo moesten we bedenken hoe we in veilige omstandigheden nog grote mode- en foodproducties konden uitvoeren. Lees in dit artikel hoe we in hartje lockdown toch een magazine produceerden met een mini-team. Nieuwe vormen van productie en creatie komen hierdoor op. Wij zien acht tendensen in de creatie van visuele content opduiken:

 

  1. Hergebruik en postproductie

    De lockdown gaf velen de tijd om terug in hun archieven te duiken. Welke beelden of videofragmenten kunnen hergebruikt worden? En hoe kunnen we deze in een nieuw jasje steken? Het tijdperk voor digitaal hergebruik is aangebroken!

  2. DIY

    Veel campagnes tijdens de lockdown waren gebaseerd op content van influencers of User Generated Content. Zo kon ook het kledingmerk Zara door de coronamaatregelen geen groots opgezette fotoshoots doen. Hun oplossing? Fotomodellen showden de nieuwe kledingstukken in hun woonkamer. Zara stuurde enkele van hun vaste modellen de nieuwe collectie op en zij maakten zelf thuis foto’s. De rol van professionals hierin? Zij coachen van op afstand en doen de postproductie zodat de kwaliteit van de content gegarandeerd blijft.

  3. DIY Pro

    'DIY van thuis uit' is dé nieuwe trend waardoor ook een golf van nieuwe digitale artiesten en influencers oprukt. Zij produceren zelf content met behulp van de laatste technieken en technologieën, zoals stop motion, een mix van illustratie en live-opnamen, 3D, etc. Wij volgen deze nieuwe talenten op en zorgen voor een match met het juiste merk.

  4. Lokaal

    Door de coronamaatregelen is reizen minder evident geworden. Alles gebeurt meer lokaal wat ook het milieu ten goede komt. Geen nodeloos verre verplaatsingen van modellen, crew, producten, etc.

  5. De digitale afbeelding

    In de interieurwereld was er al een opmars van ‘renders’, maar ook in andere sectoren worden digitale beelden nu meer en meer gebruikt als alternatief voor de werkelijkheid. Alternatieve technologieën zoals 3D, augmented reality, DCO/DCE, animatie, … bieden gelijkwaardige mogelijkheden en bevorderen vaak ook hergebruik of aanpassingen.

  6. Goedkeuring van op afstand

    Een heel team op set is niet meer noodzakelijk. De marketing manager of adverteerder kan via streaming heel makkelijk goedkeuring of assistentie geven van op een veilige afstand.

  7. Audio is booming

    De audiotrend is sinds de lockdown nog gestegen. Podcasts zijn authentiek en zorgen voor een intieme sfeer. Je kan ze makkelijk zelf thuis opnemen zonder dat je hiervoor professionele studio nodig hebt.

  8. Extreme personalisatie

    Deze trend zagen we ook al voor de coronacrisis, maar zet zich nog verder en sneller door. Er is ontzettend veel content te vinden online en je doelpubliek verwacht dan ook inhoud die zo gepersonaliseerd mogelijk is en voldoet aan hun behoeften.

Hulp nodig bij je content productie? Wij beschikken over een in-house studio, maar kunnen ook raad geven op maat.

Je kan ons bereiken per mail via info@becontent.be of op het nummer 0477 47 16 46.