Ons verhaal...

Liesbeth Van Wassenhoven en Karen Vandenbossche – ex-collega’s bij Sanoma/sQills – zijn sinds 2014 managing partners van BeContent, een boutique content marketing agency dat zich focust op food-, mode- en lifestylemerken.

Karen: “Wij zijn erg complementair, Liesbeth heeft al meer dan 15 jaar ervaring als art director en ik heb dan weer meer ervaring in content strategie en client service. We voelen elkaar perfect aan, en dat zorgt ervoor dat wij zeer snel kunnen schakelen om tot slimme content-oplossingen met de juiste marketingdoelstellingen te komen. Tot op vandaag prijzen wij onszelf gelukkig dat we dit samen doen. Een bedrijf uit het niets uitbouwen tot een groeiend succes doe je niet met iedereen. Ondernemen is erg spannend. Door het samen te doen heb je een klankbord.”

Liesbeth: “Content marketing is de laatste jaren erg gegroeid en geëvolueerd. Je moet je differentiëren in deze groeiende maar ook veranderende markt. Als agency moet je daarvoor gewapend zijn. Voor elke klant gaan wij vol passie aan de slag. Dat vraagt om een bepaalde aanpak. Daarom geloven wij sterk in het concept van een Boutique Agency, we houden onze klantenlijst kort en we zijn zeer selectief wat betreft de mensen die voor ons werken. Het eindresultaat is een geïndividualiseerde en gepersonaliseerde manier om diensten aan onze klanten aan te bieden. We stemmen ons denken af ​​op elke individuele klant, omdat elk merk anders is. We luisteren (écht luisteren), formuleren een unieke strategie en leveren dan alleen wat een merk nodig heeft.”

Karen: “Content marketing in de food en fashion sector, vooral retail, vraagt om een ‘agile’ aanpak. Daarom bieden wij naast het uitzetten van een content strategie ook de volledige content creation en PR aan. Hierbij is het goed neerzetten van de brand identity onze sterke troef. Een sterke contentmix maken in woord, beeld en video voor elk kanaal: dat kunnen we. Maar er daarnaast ook nog voor zorgen dat deze content een typische herkenbare stijl heeft, dat vraagt om expertise.”

Liesbeth: “Omdat we veel producties doen hebben we vorig jaar beslist om te investeren in een grote food- en fashion studio. Maar het moest ook meer zijn. Wij zien het eigenlijk als een creative hub, een BrandLab zoals wij het noemen. Net omdat ‘experience’ voor merken steeds belangrijker wordt, willen we dit ook kunnen aanbieden. In ons BrandLab kunnen we dus voor onze klanten producties shooten of opnemen, maar ook influencers of klanten uitnodigen en een persevent organiseren. Het is een zeer flexibele, mooie ruimte waar we onze creativiteit kunnen blijven stimuleren, en waar we ook kunnen experimenteren.”

Karen: “We denken steeds met onze klanten mee, en proberen ook met hun (beperkt) budget rekening te houden. Zo efficiënt mogelijk produceren voor elk kanaal en voor verschillende fases van de customer journey, is voor de retailwereld (waar alles snel moet gaan) een must. Net wat wij kunnen aanbieden met ons geweldig team van medewerkers.”

Liesbeth: “Natuurlijk moet de content waardevol en authentiek zijn voor de consument. Het moet de moeite waard zijn om het te lezen en nog meer, deze content moet zo goed zijn dat je consument ernaar uitkijkt. Dan kan je echt spreken over een connectie tussen het merk en de consument.”

Karen: “BeContent refereert naar content creation, maar voor ons ook naar ‘contentement’. Dat klinkt een beetje fluffy maar we geloven sterk in vertrouwen en een goede relatie met onze klanten. Als het vertrouwen er is, dan geloven we dat er mooie en straffe dingen kunnen gebeuren. Wij zijn best trots op wat we reeds gedaan hebben voor lifestyle brands als JBC, Torfs, Mayerline, Scapa, Carrefour, Neuhaus, VisitFlanders, njam!,… Naast mode- en foodklanten vinden we het ook erg fijn om voor deco, beauty en leisuremerken te werken.”

Becontent is lid van ACC en Custo

    

You BeContent?

We zijn altijd op zoek naar nieuw talent. Zin om samen unieke verhalen te bedenken voor onze klanten? Stuur dan zeker jouw CV naar info@becontent.be.