HELLO!

 

 

Ever since we started BeContent, we wanted to create a content marketing agency where people and brands could connect. We love fashion, food, beauty, lifestyle & corporate brands with genuine stories. Stories that need to be shared in the most authentic way. Our people first strategy enables us to connect passionate brands with relevant people. We are an expert in engaging them and building sustainable relationships. As a boutique agency, we promises to provide agile, highly engaging content solutions for our clients – from magazines to all the things the internet loves.

We are a boutique agency

We no longer believe in the traditional agency model. Big agencies are big bureaucracies, rigid in the face of an ever-evolving media landscape. Traditional ‘time tested’ methods can get in the way of modern customer engagement. So we decided to find a better way and we’ve backed ourselves to deliver it with BeContent.

BeContent’s boutique content marketing approach brings a level of passion and a deep connection with every account that is unrivalled. We tailor our thinking to each individual client because every brand is different. We listen (really listen), formulate a unique strategy and then deliver only what your brand needs.”

We’re incredibly excited to be able to offer clients the kind of personal service and world class content expertise their brands deserve. Our agile, boutique approach to strategy, creation, delivery and results is the difference between good and brilliant content.

BeContent’s purpose is to help our clients become and remain market leaders in their fields. We take them there with strategically led and smartly designed communication that engages customers and drives sales.

Between the team, BeContent have decades of experience in the industry and access to a large international network of creatives, artists and talent. By this experience we put together a carefully chosen dedicated team for each job. You always speak to the people who are working on your project. And you always get the most out of your budget.

Call us on +32 477 47 16 46 (Karen) or +32 496 93 34 41 (Lizzie) to discuss how we can bring some magic and to your business.

 

Be Happy, Be (the) Content!

OUR STORY

Liesbeth Van Wassenhoven en Karen Vandenbossche – ex-collega’s bij Sanoma/sQills – zijn sinds 2014 managing partners van BeContent, een boutique content marketing agency dat zich focust op content creatie voor food-, mode- en lifestylemerken.

BeContent refereert naar content creation, maar voor ons ook naar ‘contentement’

Karen: “Wij zijn erg complementair, Liesbeth heeft al meer dan 15 jaar ervaring als art director en ik heb dan weer meer ervaring in content strategie en client service. We voelen elkaar perfect aan, en dat zorgt ervoor dat wij zeer snel kunnen schakelen om tot slimme content-oplossingen met de juiste marketingdoelstellingen te komen. Tot op vandaag prijzen wij onszelf gelukkig dat we dit samen doen. Een bedrijf uit het niets uitbouwen tot een groeiend succes doe je niet met iedereen. Ondernemen is erg spannend. Door het samen te doen heb je een klankbord.”

Liesbeth: “Content marketing is de laatste jaren erg gegroeid en geëvolueerd. Je moet je differentiëren in deze groeiende maar ook veranderende markt. Als content agency moet je daarvoor gewapend zijn. Voor elke klant gaan wij vol passie aan de slag. Dat vraagt om een bepaalde aanpak. Daarom geloven wij sterk in het concept van een Boutique Agency, we houden onze klantenlijst kort en we zijn zeer selectief wat betreft de mensen die voor ons werken. Het eindresultaat is een geïndividualiseerde en gepersonaliseerde manier om diensten aan onze klanten aan te bieden. We stemmen ons denken af ​​op elke individuele klant, omdat elk merk anders is. We luisteren (écht luisteren), formuleren een unieke content strategie en leveren dan alleen wat een merk nodig heeft.”

Karen: “We denken steeds met onze klanten mee, en proberen ook met hun (beperkt) budget rekening te houden. Zo efficiënt mogelijk produceren voor elk kanaal en voor verschillende fases van de customer journey, is voor de retailwereld (waar alles snel moet gaan) een must. Net wat wij kunnen aanbieden met ons geweldig team van medewerkers.”

Liesbeth: “Natuurlijk moet de content waardevol en authentiek zijn voor de consument. Het moet de moeite waard zijn om het te lezen en nog meer, deze content moet zo goed zijn dat je consument ernaar uitkijkt. Dan kan je echt spreken over een connectie tussen het merk en de consument.”

Karen: “BeContent refereert naar content creation, maar voor ons ook naar ‘contentement’. Dat klinkt een beetje fluffy maar we geloven sterk in vertrouwen en een goede relatie met onze klanten. Als het vertrouwen er is, dan geloven we dat er mooie en straffe dingen kunnen gebeuren. Voor zowel grote als kleine budgetten!”

Becontent is lid van ACC en Custo

    

You BeContent?