‘Mayerline, my fit.’ campagne: door vrouwen, voor vrouwen

Het Belgische modemerk Mayerline zet haar positionering duidelijker in de kijker. Het merk kleedt 50+ vrouwen in hun al hun maten met de perfecte pasvorm. Met de ‘Mayerline, my fit.’-campagne gooien we het taboe op leeftijd in de modewereld in de prullenmand.

Age positivity: Mayerline herdefinieert modebeeld voor 50+ vrouw

Vrouwen leven aanzienlijk langer, maken langer deel uit van de werkende wereld en willen hun ambities najagen. Toch zijn die 50+ vrouwen zo goed als afwezig in de beeldvorming van modemerken. Eén uitzondering op een haute couture catwalk maakt de regel nog niet. En dat is onterecht, want 4 op de 5 vrouwen gaat ervan uit dat vijftigplussers perfect als rolmodel kunnen functioneren.

Katrien De Cannière, Marketing Manager van Mayerline Brussels:

“We horen dagelijks van onze klanten dat ze zoekende zijn, zich onzichtbaar voelen. Maar dat hoeft helemaal niet. We willen hun meest stralende versie in de kijker zetten. Laten zien waar zij voor staan. Niet in hippe, overstylde trends, maar in eigentijdse, vlotte kwaliteitsmode. Niet iedereen is Iris Apfel of Sarah Jessica Parker. Mayerline biedt een alternatief dat minder extravagant, maar vlot en kleurrijk is en bovendien de ideale pasvorm heeft. Een mode waarvan we weten dat vrouwen er zich goed in voelen.”

 

Campagne voor vrouwen, door vrouwen

Om dit in beeld te brengen, lanceert Mayerline op 14 maart de televisiecampagne ‘Mayerline, my fit’, waarin stralende, zelfverzekerde vrouwen met verschillende lichaamstypes de sterren zijn.

Karen Vandenbossche, Creative Director BeContent:

“We bedachten deze campagne vanuit een totaalbenadering. Zo werd ook voor het creatieve concept, de productie en realisatie van de campagne gekozen voor een crew met zoveel mogelijk vrouwelijk talent.

Katrien De Cannière: “Het was voor ons een kwestie van ‘walk your talk’. Durven zeggen wat we doen en tonen voor wie we werken. Voor deze campagne werd bovendien gekozen voor een mix van people casting en medewerkers. Mode-inspiratie hoeft niet gebouwd te zijn op een fictief ideaal vrouwbeeld. Mayerline omarmt elke vrouw in haar vrouw-zijn, wat dat voor haar ook is. Dat wil deze campagne ook echt laten zien.”

Over de perfecte pasvorm

Mayerline heeft bovendien de perfecte geloofsbrieven in handen voor deze campagne. Met de signatuur, ‘Mayerline, my fit.’benadrukt Mayerline 65 jaar vakmanschap in het ontwikkelen van de perfecte pasvorm voor elk lichaam met levenservaring. Die vakkennis vertaalt zich in collecties met een perfecte balans tussen wat mode is en waar vrouwen zich echt goed in voelen.

Voor meer informatie: Karen Vandenbossche / BeContent: 0477 47 16 46

Onderschrift:

De bezielsters van de campagne v.l.n.r.: Karen Vandenbossche, Creative Director BeContent – Stephanie Ameel, Head of Brand Communication Mayerline – Katrien De Cannière, Marketing Manager Mayerline – Anne-Marie Vandeputte, director

‘Mayerline, My fit’ cast en crew draagt trots T-shirts met hun leeftijd erop.