Age positivity: Mayerline herdefinieert modebeeld voor 50+ vrouw
Vrouwen leven aanzienlijk langer, maken langer deel uit van de werkende wereld en willen hun ambities najagen. Toch zijn die 50+ vrouwen zo goed als afwezig in de beeldvorming van modemerken. Eén uitzondering op een haute couture catwalk maakt de regel nog niet. En dat is onterecht, want 4 op de 5 vrouwen gaat ervan uit dat vijftigplussers perfect als rolmodel kunnen functioneren.
Katrien De Cannière, Marketing Manager van Mayerline Brussels:
“We horen dagelijks van onze klanten dat ze zoekende zijn, zich onzichtbaar voelen. Maar dat hoeft helemaal niet. We willen hun meest stralende versie in de kijker zetten. Laten zien waar zij voor staan. Niet in hippe, overstylde trends, maar in eigentijdse, vlotte kwaliteitsmode. Niet iedereen is Iris Apfel of Sarah Jessica Parker. Mayerline biedt een alternatief dat minder extravagant, maar vlot en kleurrijk is en bovendien de ideale pasvorm heeft. Een mode waarvan we weten dat vrouwen er zich goed in voelen.”