BeContent BeContent
  • Divisions
    • content marketing
    • Production
    • Studio / Event Location
    • PR
  • ABOUT
  • Services
  • Contact
  • Join us
Close
Search

Special Edition

  • Blog
  • Content Creation
  • Magazine
  • PR / Influencer
  • Shoot
  • Studio
  • video
Content Creation

Carrefour Act For Food Magazine

#act for food #art direction #becontent_storytellers #Carrefour #content creation #content marketing #content strategy #Food #Foodstyling #magazine #Receptontwikkeling
30.10.2024 • by karen

“We’re all entitled to the best, at the best price.”

Carrefour is relaunching its global program, Act For Food, reinforcing its leadership in the food transition for all. This program aims at creating access to the benefits of healthier and more responsible food, and thus for everyone, placing Carrefour at the heart of today’s ecological and societal challenges.

A success started in 2018. With strong commitments co-developed with producers, Carrefour aimed to democratize organic products, improve Carrefour product recipes (by reducing pesticides and controversial substances), and enhance product traceability. In doing so, Carrefour has shaped the agri-food industry standards while ensuring that each of its initiatives is available to as many people as possible.

Today, Carrefour brings taste at the center of food transition. Carrefour is giving a new boost to Act For Food with a new act that places taste and price at the center of its approach. A new direction that better meets customer expectations, which are primarily focused on taste and freshness at low prices.

For this relaunch, Carrefour, together with its partner Publicis Conseil, has created an international campaign.

In Belgium, Carrefour asked their content team (BeContent and Propaganda) to make the Carrefour Food Magazine as a special edition for Act For Food.

So, the new Carrefour Food Magazine has just hit the shelves and we are proud because in this issue, we got a lot of people excited to taste the new recipes and products. A design update has helped take our love of food to a whole new level, with more space for people and stunning recipes.

Check out the issue here

#act for food #art direction #becontent_storytellers #Carrefour #content creation #content marketing #content strategy #Food #Foodstyling #magazine #Receptontwikkeling

Ontdek Ook Deze

Lizzie Van Wassenhoven, visual director BeContent Play

video

MEET LIZZIE

“I’ve always believed that creativity and storytelling need each other. Over the years, I’ve seen how one without the other.

Read more
#art direction #becontent_storytellers #visual director
AI campagne AW25 JBC Play

Blog • video

Surreal winter days

BeContent creates an AI-driven photo & video campaign for JBC’s winter collection: family first, feel-good always This winter, BeContent partnered.

Read more
#AI campaign #AI photo #AI video #art direction #BeContent #Belgium fashion retail #brand DNA #creative production #family campaign #feel-good branding #JBC #winter collection
magazine for brands

Blog

Slow content? Yes, please!

“No appointments. No planning. Just time for myself. A weekend of getting lost in my stack of magazines. A considerable.

Read more
##SlowContent #ContentMarketing #MagazineDesign #BrandStorytelling #MagazineLover
Walter Van Beirendock - Sunrise - Future Friendly for JBC Play

Blog • Shoot • video

Walter Van Beirendonck: “Sunrise”

Walter Van Beirendonck x JBC: limited sweaters with a bold, graphic look Belgian fashion designer Walter Van Beirendonck and retailer.

Read more
#BeContent #belgianfashion #capsule collection #circular fashion #collector’s item #content creation #fashion #Future Friendly #JBC #made in Belgium #surplus yarn #videoproductie #Walter Van Beirendonck
  • Home
  • ABOUT
  • Services
  • Contact
  • Join us
  • content marketing
  • Production
  • Studio / Event Location
  • PR

Let's stay IN TOUCH

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Close
Beheer cookie toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze website verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}