De X-factor voor goede content
Het wordt vaak genoeg herhaald: content is king. Steeds meer bedrijven begrijpen waarom content marketing zo belangrijk is. Maar wat is goede content? En meer nog: wat zorgt ervoor dat bepaalde content viraal gaat?
Het wordt vaak genoeg herhaald: content is king. Steeds meer bedrijven begrijpen waarom content marketing zo belangrijk is. Maar wat is goede content? En meer nog: wat zorgt ervoor dat bepaalde content viraal gaat?
Content marketing draait niet alleen om tekst, maar ook om foto en video.
Veel hangt af van je invalshoek. Laat je creativiteit er dus op los en bedenkt een originele invalshoek. Door een bepaald topic te benaderen vanuit een ander perspectief, spreek je je doelgroep gemakkelijker aan. Want je wil jouw lezers niet het gevoel geven dat ze hetzelfde verhaal al eens eerder hebben gelezen.
Content marketing draait niet alleen om tekst, maar ook om foto en video. Verras je publiek met geweldige beelden. Ook bij beeld moet je goed nadenken over invalshoek: het perspectief, het concept, het licht, … Als je je publiek op deze manier kan aanspreken, zal je content sneller worden gedeeld.
Je moet je expertise en netwerk inzetten als een troef. Jij bent namelijk een expert in jouw niche. Dus waarom deel je je kennis niet met potentiële klanten? En waarom zou je je netwerk niet gebruiken om waardevolle content met jouw publiek te delen?