De X-factor voor goede content

Het wordt vaak genoeg herhaald: content is king. Steeds meer bedrijven begrijpen waarom content marketing zo belangrijk is. Maar wat is goede content? En meer nog: wat zorgt ervoor dat bepaalde content viraal gaat?

Het succes van content

Het succes van bepaalde content wordt doorgaans aan twee oorzaken toegeschreven. Enerzijds wordt gedacht dat content die viraal gaat een kwestie van geluk is, en dat het dus niet opzettelijk gegenereerd kan worden. Een ander denkpatroon is dat het wél afhangt van een wiskundige formule, waarbij je gewoon de stappen volgt, et voilà: succesvolle content. Het is genuanceerder dan dat.

Content marketing draait niet alleen om tekst, maar ook om foto en video.

  1. Veel hangt af van je invalshoek. Laat je creativiteit er dus op los en bedenkt een originele invalshoek. Door een bepaald topic te benaderen vanuit een ander perspectief, spreek je je doelgroep gemakkelijker aan. Want je wil jouw lezers niet het gevoel geven dat ze hetzelfde verhaal al eens eerder hebben gelezen.

  2. Content marketing draait niet alleen om tekst, maar ook om foto en video. Verras je publiek met geweldige beelden. Ook bij beeld moet je goed nadenken over invalshoek: het perspectief, het concept, het licht, … Als je je publiek op deze manier kan aanspreken, zal je content sneller worden gedeeld.

  3. Je moet je expertise en netwerk inzetten als een troef. Jij bent namelijk een expert in jouw niche. Dus waarom deel je je kennis niet met potentiële klanten? En waarom zou je je netwerk niet gebruiken om waardevolle content met jouw publiek te delen?

Moraal van het verhaal?
Leg een grotere nadruk op creativiteit, zowel in de productie als in
de distributie van jouw content!