BeContent BeContent
  • Divisions
    • Content Marketing
    • Creative production agency
    • Studio Creative Lab
    • PR Agency
  • ABOUT
  • Contact
  • Join us
Close
Search
  • blog
  • video
  • work
work

Sabine De Vos: “Ik laat futiliteiten los”

Interview met Sabine De Vos

#BeContent #content design #copywriting #interview #magazine #mayerline
10.05.2019 • by karen

Ze is moeder, schrijfster, spreekster, stemacteur, maakt kortfilms, leidt debatten en was ooit nog presentatrice en politica. Eind vorig jaar publiceerde ze Het K-Boek, waarin kanker én kracht centraal staan. Ondanks de baarmoederhalskanker die haar tweemaal trof, heeft Sabine De Vos (51) een bijna tomeloze energie. Én vooral een dosis optimisme waar menige zuurpruim zich door zou laten bekeren.

 

Interview met Sabine De Vos

Je agenda is meer dan gevuld. Wat geeft jou zoveel energie?

“Ik heb juist veel mentale uitdagingen nodig die me uit mijn comfortzone halen. Zoals werken aan het boek over hersenen en filosofie waar ik nu met mijn vriend die neurochirurg is, mee bezig ben. Terwijl ik van opleiding Japanologe ben en dus niets van het onderwerp afweet. Soms vraag ik me dan wel eens af hoe ik daar in godsnaam aan moet beginnen. Maar het is juist dát gevoel dat me scherp en jong houdt. En mijn kinderen natuurlijk. Én de liefde!”

 

Je bent erg optimistisch ingesteld. Waar komt dat vandaan?

“Dat is voor een stuk aangeboren. Je hebt mensen die in alles een probleem zien en je hebt er die in alles de oplossing zoeken. Ik ben altijd een probleemoplosser geweest. Ik merk ook dat hoe ouder ik word, hoe meer ik vooral mensen om me heen wil die positieve energie uitstralen en hoe minder ik wil luisteren naar negatieve mensen die bij de minste kleine tegenslag al gaan zuchten. Daar is het leven te kort voor! Daarnet scheen bijvoorbeeld de zon. Dan is mijn dag al goed. Maar je moet ze wel zien natuurlijk. Je kunt ook het weerbericht horen en op voorhand depri zijn omdat het gaat regenen. Die ingesteldheid is deels aangeboren, maar je kunt er ook bewust voor kiezen om aan je negativiteit te werken.”

Hoe doe jij dat?

“Door aan yoga te doen, zoveel mogelijk in het nu te leven, stopmomenten in de hectiek van de dag in te bouwen… Als ik veel stress ervaar, stop ik letterlijk even met waarmee ik bezig ben en ga ik na wat ik voel en waar ik stress van krijg. En ik doe ademhalingsoefeningen. Bijvoorbeeld tot tien tellen. Of lang uitademen. Dat helpt écht.”

Sabine De Vos

Je kunt ook het weerbericht horen en op voorhand depri zijn omdat het gaat regenen. Die ingesteldheid is deels aangeboren, maar je kunt er ook bewust voor kiezen om aan je negativiteit te werken.

Je schreef recent Het K-Boek, waarbij de K staat voor kanker én kracht. Je kreeg zelf vijftien jaar geleden twee keer baarmoederhalskanker…

“Mijn boek is zeker geen autobiografie en ook geen verhalenbundel met kankerverhalen. Wel heb ik meters literatuur doorgespit om kanker een gezicht te geven en vooral een strategie neer te zetten om de vijand die kanker is, te doorgronden. Als je weet wie je vijand is en hoe hij te werk gaat, kun je veel beter je strategie bepalen en maak je de kans groter om de oorlog te winnen. En dat is vooral door bewust en gezond te leven, wat ik nu ook doe. Zo laat ik suiker bijvoorbeeld altijd staan, want die voedt kanker.”

 

Zijn dat inzichten die je vooral krijgt als je iets ouder en wijzer bent?

“Ik denk het wel. Vroeger had ik meer de instelling après moi, le déluge. Na mij de zondvloed. Nu ben ik bewuster van mezelf. Vooral omdat je eindigheid dichterbij komt, zeker als je ernstig ziek bent geweest. Dus ga ik bewuster met mijn tijd om en koester ik die ook meer. Wacht niet met alles wat je nog wil ondernemen. Ik wil straks geen spijt hebben van de dingen die ik niet heb gedaan.”

Natuurlijk word ik ouder, maar ik verzorg mezelf goed en smeer veel.

Wat zie je als je nu in de spiegel kijkt?

“Iemand die heel gelukkig is en vrede heeft met de dingen. Je kunt altijd wel streven naar beter en meer, maar daar word je alleen maar ongelukkig van. Ik kijk graag in de spiegel en ben het ook totaal niet eens met mensen die zeggen dat het leven vanaf je veertigste langzaam een aflopende zaak is. Ook niet voor wat betreft mijn uiterlijk. Natuurlijk word ik ouder, maar ik verzorg mezelf goed en smeer veel.”

Waar droom je nog van?

“Och, zoveel! Ik zou een wereldwijde bestseller willen schrijven die liefst ook nog verfilmd wordt. En op persoonlijk vlak wil ik vooral dat mijn twee zonen gelukkig zijn en dat ik ooit oma wordt. Én ik hoop dat ik op mijn tachtigste nog steeds actief ben. Want hoe kun je nu op pensioen gaan als je iets doet wat je graag doet? Wat ga je dan hele dagen doen? Ik wil bezig blijven, mijn passies achterna gaan en hopelijk gezond oud worden. Als dat lukt, is dat al heel veel en vooral heel mooi.”

#BeContent #content design #copywriting #interview #magazine #mayerline

Ontdek Ook Deze

Play

video • work

“Mayerline, my fit”-campagne heeft dit jaar – wegens groot succes vorig jaar – een vervolg verhaal. Wie je ook bent,.

Read more
#becontentstory #belgianbrand #branding #contentcreation #contentmarketing #contentstrategy #mayerline #myfit #videoproductie

work

Showcasing outdoor living

NOA outdoor living: an innovative approach to showcasing outdoor living. One year ago, in the heart of Belgium, 30 high-end.

Read more
#art direction #BeContent #content creation #content design #content strategy #contentmarketing #copywriting #design #magazine #noa_outdoorliving #outdoorliving
Carrefour Magazine

work

120 issues & 15 years Content Marketing for Carrefour

Celebrating Issue number 120 of Carrefour Magazine. Thanks to a great team, a close partnership with Propaganda for 8 years.

Read more
#becontent_storytellers #CarrefourFoodMagazine #contentmarketing #contentmarketingagency #Food #foodlover #Foodstyling #lifestyle #magazine #recipes
erstwhile Play

video

new client: Erstwhile

The BeContent studio is a place where creative vibes meets the spirit of Mechelen.    

Read more
#becontent_storytellers #belgianfashion #daylight #erstwhile #fotography #Video #videoproduction
  • Home
  • ABOUT
  • Services
  • Contact
  • Join us
  • Content Marketing
  • Creative production agency
  • Studio Creative Lab
  • PR Agency
  • Thanks for your newsletter subscription
  • Brand design Antwerpen

blijf maar eens goed PLAKKEN

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Close
Beheer cookie toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze website verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}