Content marketing agency BeContent kreeg de opdracht om een (promotie)video te bedenken die zowel de collectie in de verf zet, als weergeeft waarom JBC de campagne een warm hart toedraagt.
Wielrennen zit bij JBC in de genen. Oprichter Jean-Baptiste is ex-profwielrenner en heeft meerdere keren de Tour de France mogen rijden. Ook zijn kinderen, Bart en Ann, zijn fervente sporters. Hij als fietser, zij als loopster. Daarnaast ligt de campagne volledig in lijn met de brand essence van JBC, “mee met elke familie”. Elke familie kent wel iemand, dichtbij of veraf, die tegen deze ziekte vecht of gevochten heeft.
In samenwerking met productiehuis RedDust ontwikkelde BeContent een video die de juiste snaren raakt. Het heeft het familiale aspect en het fun-aspect van JBC, maar evenzeer de nodige ingetogenheid dat het onderwerp nodig heeft. De volledige video is opgenomen op een typische kasseiweg en fietslocatie in de Vlaamse Ardennen. Je wordt meegezogen met diverse fietsers, van ‘s morgens in de vroegte tot zonsondergang, die het elk op hun manier doen. Maar ze doen het toch maar, omdat deze actie zó belangrijk is.