Campagne “Gelijk nen echte”

Kom op tegen Kanker is de officiële charity partner van het WK Wielrennen dat dit jaar in Vlaanderen plaatsvindt en heeft in dat verband de fondsenwervende campagne “Gelijk nen Echte” gelanceerd. JBC ondersteunt deze campagne met een “Gelijk nen Echte” wieler- en vrijetijdscollectie. Hiermee wil de hele #JBCfamily alle families een hart onder de riem steken en hen oproepen om buiten te komen en te bewegen.

Content marketing agency BeContent kreeg de opdracht om een (promotie)video te bedenken die zowel de collectie in de verf zet, als weergeeft waarom JBC de campagne een warm hart toedraagt.

Wielrennen zit bij JBC in de genen. Oprichter Jean-Baptiste is ex-profwielrenner en heeft meerdere keren de Tour de France mogen rijden. Ook zijn kinderen, Bart en Ann, zijn fervente sporters. Hij als fietser, zij als loopster. Daarnaast ligt de campagne volledig in lijn met de brand essence van JBC, “mee met elke familie”. Elke familie kent wel iemand, dichtbij of veraf, die tegen deze ziekte vecht of gevochten heeft.

In samenwerking met productiehuis RedDust ontwikkelde BeContent een video die de juiste snaren raakt. Het heeft het familiale aspect en het fun-aspect van JBC, maar evenzeer de nodige ingetogenheid dat het onderwerp nodig heeft. De volledige video is opgenomen op een typische kasseiweg en fietslocatie in de Vlaamse Ardennen. Je wordt meegezogen met diverse fietsers, van ‘s morgens in de vroegte tot zonsondergang, die het elk op hun manier doen. Maar ze doen het toch maar, omdat deze actie zó belangrijk is.

Doe samen met Ine Beyen mee #gelijknenechte

Lees meer in het magazine

 

De visuele beeldtaal moest verder vertaald kunnen worden op de verschillende kanalen van JBC: het magazine, een campagnespot en afgeleiden voor de sociale mediakanalen, de website, POS, op de blog en in de nieuwsbrief.Kortom, interviews, blogposts, photoshoots en videoproductie werden door BeContent als één geheel uitgewerkt. Met als belangrijkste oproep om samen met Kom op tegen Kanker de grootste ploeg tegen kanker te vormen, de ‘Gelijk nen Echte’-ploeg.

Ondertussen is de vrijetijdscollectie al goed verkocht en is de vraag naar de Santini wielertenue erg groot. Beide collecties kan je nog steeds vinden in alle JBC-winkels en online. 15 tot 20% van de opbrengst gaat naar Kom op tegen Kanker.

Lees de blog hier


Client: JBC
Brand Manager: Michelle Claes
Agency: BeContent
Creative Director: Liesbeth Van Wassenhoven
Strategy Director: Karen Vandenbossche
Production Company: RedDust
Director: Jan Boon
Creative: Dirk Domen
Executive Producer: Sander Claessens
Line Producer: Sabrina Terrin