Print is niet dood. Vorige week verscheen het eerste print magazine van Amayzine, een online lifestyle magazine. Ze maken nu bewust de overstap van online naar print.

Eén van de argumenten voor die overstap is het feit dat je met een print magazine nog meer kan uitpakken op vlak van lay-out en design. Het print magazine wordt dan, naast het succesvolle online platform, gezien als een pronkstuk om het beste van Amayzine te presenteren.

Print is dus springlevend. Ondanks het feit dat er continu nieuwe online platformen verschijnen waarop je je content kwijt kan, ligt het waarderingscijfer voor magazines nog steeds op 7,7. Om de vergelijking te maken: voor televisie is dat 6,1 en voor radio 5,9. Dat bleek eerder al uit een Custo-onderzoek.

Ook voor content marketing zijn magazines trouwens een uitstekende tool. Niet alleen de lange leestijd en het activerende effect van magazines is een troef. Magazines werken bovendien goed als conversatiestarter en hebben een positief effect op het merkimago. Want wie je magazine waardeert, staat meer open voor je merk of je bedrijf.