Zal virtual reality content marketing veranderen?

Virtual reality zou volgens experts de komende twee jaar blijven toenemen in populariteit. Bijna elke industrie zal ermee in aanraking komen, met in het bijzonder journalistiek, gezondheidszorg, architectuur en natuurlijk marketing.

Niet alleen vanuit de industrie, maar ook vanuit het standpunt van de consument wordt verwacht dat virtuality reality steeds meer tot uiting zal komen in de nabije toekomst. Uit een onderzoek van Greenlight Insights blijkt dat 62% van de consumenten zich meer geëngageerd voelt door een merk dat inzet op VR-ervaringen. 71% van de consumenten vindt dat een merk vooruitstrevend is als het inzet op VR.

What’s in a name

Virtual reality simuleert een omgeving via een computer om de gebruiker via diverse zintuigen onder te dompelen in een ervaring. Via speciale stereoscopische brillen en headsets kom je visueel en auditief in een andere wereld terecht. Dit zorgt voor een levensechte ervaring, die vaak ook interactief is. Het is mogelijk om de omgeving te verkennen en te manipuleren. Het doel van VR is een ervaring te creëren die niet meer van de realiteit te onderscheiden is.

Vooraleer je begint…

Er zijn bepaalde soorten verhalen die zich van nature lenen voor VR. Het is belangrijk te weten dat de locatie een karakter an sich is. Dus je kiest best voor verhalen die zich afspelen in meeslepende omgevingen. Verder heeft niet iedereen een VR headset. Dus zorg ervoor dat je de VR ervaring koppelt aan een ander kanaal, zoals Facebook 360 of YouTube 360 campagne. Op die manier kan je meer mensen bereiken.