Heb je je ooit al, na het schrijven van een fantastisch stukje content, afgevraagd waar je die content nu het best kon publiceren?

Eén van de grootste content marketing fouten die gemaakt worden, is om de content maar op één plaats te publiceren. Dit leidt namelijk tot minimale blootstelling, minimale visibiliteit en dus minimale resultaten. Het hergebruiken van je content is hier de boodschap. Daarbij houdt je best rekening met twee dingen. Ten eerste is het belangrijk om je content steeds te actualiseren. Ten tweede moet je weten dat wat werkt op je blog, het misschien minder goed doet op sociale media. Creëer daarom steeds een nieuwe versie van je post vooraleer je het ergens anders publiceert.

Bepaal eerst je content strategie

Vooraleer je bepaalt waar je je content gaat plaatsen, moet je je bewust zijn van het doel van je content én van je content strategie. Zodra je beslist wat je precies wil bereiken, wordt het gemakkelijker om te bepalen welke content je waar plaatst. Het doel van je content (strategie) kan bijvoorbeeld zijn om meer merkbewustzijn te creëren of om meer traffic naar je website te genereren. Besef bovendien dat jouw doelpubliek veel tijd online besteedt, maar dat dat waarschijnlijk minimaal op jouw website is. Dus als je je publiek wil aantrekken, moet je erachter komen waar je doelgroep online het meeste aanwezig is.

Dit zijn de mogelijkheden

Allemaal goed, maar waar plaats je je content nu het beste? Eerst en vooral moet je op je eigen website of blog regelmatig nieuwe content plaatsen. Zo zorg je ervoor dat je relevant blijft. Van hieruit kan je je content gemakkelijk delen op andere online platformen. Via je Facebook-pagina kan je bijvoorbeeld gemakkelijk en snel blogposts, maar ook visuele content of nieuwtjes delen.

Ook Twitter laat toe om je content te delen en om te retweeten. LinkedIn daarentegen is ideaal om je content op te publiceren als je de B2B-markt wil bereiken. Je kan er rechtstreeks nieuwe content op plaatsen, maar ook andere content op delen. Tenslotte heb je ook de mogelijkheid om content publiceren op andere (eigen) blogs of als gastredacteur op een extern platform. Dit kan voor meer traffic, meer merkbekendheid en dus meer conversie zorgen.