Versta ons niet verkeerd: klantenwerving is goed. Maar klantenbinding gaat net dat stapje verder. Hoe maak je van je klant een echte fan? Hier zijn alvast enkele tips!

 

Under-promise & over-deliver

Het heeft weinig zin vanalles te beloven en uiteindelijk je beloftes niet waar te maken. Dat zorgt voor ontgoocheling, en klanten onthouden nu eenmaal langer negatieve ervaringen. Schep daarom van begin af aan de juiste verwachtingen en probeer ze nadien te overtreffen!

Ga voor diepgang

We hebben het al vaak gehad over het vinden van ‘the content sweet spot’ en over ‘the content tilt’. Begrijp de behoeften van je klanten, stel je op als expert en ga op zoek naar manieren om jezelf te onderscheiden.

Laat op tijd van je horen

Neem op geregelde tijdstippen contact met je klanten en laat voldoende van je horen. Op die manier help je je klanten eraan herinneren dat je nog steeds relevant bent, maak je ‘slapende klanten’ wakker en spoor je je klanten ook aan om terug te komen.

Luister en leer

Klantenfeedback is ontzettend waardevol. Door naar je klanten te luisteren, kan je pas echt bepalen of wat jij aanbiedt voldoet aan de verwachtingen van je klant. Het is ook een makkelijke tool om de pijnpunten te ontdekken en om zo, indien nodig, op tijd in te grijpen.