Steeds meer merken en bedrijven zetten in op content marketing.

Maar wat is de definitie van content marketing?

 

Volgens het Amerikaanse Content Marketing Institute is het: “Content marketing is een marketingstrategie waarbij je als organisatie attractieve en relevante content maakt, die je op een consistente manier verspreidt naar een welomlijnde doelgroep met als bedoeling om een consumentenactie te bekomen.”

Kortom: het “vermarkten” van je content.

Het draait dus om het creëren van kwalitatieve content die relevant is voor de doelgroep (klanten bijvoorbeeld) en waarmee op die manier bedrijfsdoelstellingen gerealiseerd kunnen worden. Het is content die aansluit bij je merkstrategie. Wie ben je als merk en waarvoor sta je? Wat is je content “sweet spot”?

Content marketing is dus de tool bij uitstek om klanten doorheen de verschillende fases van de customer journey te loodsen. Hiervoor wordt er dus eerst een contentstrategie bepaald op basis van de USP’s van het bedrijf of merk. Op basis hiervan wordt er daarna een contentplanning opgemaakt en bekeken wie of hoe de contentcreatie zal gebeuren voor elk bepaald kanaal.

TIP: Het is wellicht nuttig deze strategie en contentcreatie samen met een content marketing agency, als partner, uit te zetten.