Kijk en luister daarom goed naar je concurrenten. Wat doen ze? Waar houden zij zich mee bezig? Als zij iets doen wat jij (nog) niet doet, zijn zij daardoor in het voordeel. Maar let op: iets repliceren is te gemakkelijk. Neem daarom een duik in het diepe en ga op zoek naar een nog beter idee. Maakt jouw concurrentie gebruik van case studies? Zorg dan dat die van jou interactief zijn. Gebruik bijvoorbeeld videogetuigenissen, animerende beelden en vértel het verhaal beter. Zo zal je er ook voor zorgen dat je gemakkelijker terug te vinden bent via zoekmachines.
Wees de eerste om de (nieuwe) behoeften
van je klanten aan te pakken.
Alleen je concurrentie, en alles wat ze doen, op de hielen volgen, is niet voldoende. Zoek nieuwe (content marketing) mogelijkheden die jouw concurrenten nog niet hebben ontdekt. Wees de eerste om de (nieuwe) behoeften van je klanten aan te pakken. Zo spring jij er gegarandeerd uit. Met behulp van wat extra research kan je gemakkelijk op nieuwe ideeën komen. Ga op zoek naar vragen die relevant zijn voor jouw branche of vragen waar jouw doelpubliek een antwoord op wil. Verzamel informatie dat een bijdrage kan leveren aan de conversatie, of dat net een nieuwe conversatie kan starten.