fbpx

Hoe zet ik een digitale content marketing strategie op?

Boost je business met een doordachte content aanpak

Hoe bereik je je doelgroep? En hoe zet je dit om in leads?
Vandaag maak je als merk het verschil met een duidelijke contentstrategie. Maak een digitaal marketingplan waarin je rekening houdt met de laatste trends en neem een voorsprong op je concurrenten.

We beginnen bij het begin… Wat is content marketing eigenlijk precies? Het Content Marketing Institute formuleerde het als volgt: “Content marketing is a strategic marketing approach focused on creating and distributing valuable, relevant, and consistent content to attract and retain a clearly-defined audience — and, ultimately, to drive profitable customer action.” 

Content marketing is dus de creatie van content die jouw doelgroep wilt consumeren en die ze verleidt tot een aankoop bij je bedrijf. Denk aan een blogpost, een video, foto’s op je Instagramkanaal etc.

 

 Bepaal je KPI’s

Bij het opstellen van je content marketing strategie dien je duidelijk je doelen te omschrijven zodat je kan meten of je inspanningen het beoogde effect hebben. Uit onderzoek blijkt dat door concrete doelen te stellen je kans op succes met maar liefst 376% stijgt!*

Wil je je merkbekendheid vergroten? Wil je meer sales? Zorg dat je doelen SMART zijn: Specifiek Meetbaar Attractief Realistisch Tijdsgebonden. Een voorbeeld: je wilt dat de maandelijkse verkoop verhoogt met 10% en je geeft je salesteam een periode van 6 maanden om deze stijging te realiseren.

*cijfers uit The State of Marketing Strategy Report van Coschedule

 

Kies je contentformats

Wie is je doelgroep en hoe kan je als bedrijf aan hun behoeften voldoen? Afhankelijk van je bedrijfsdoelstellingen en je audience beslis je welke types content er in je strategie worden opgenomen.

  • Een lange blogpost van +1.000 woorden is waardevol in elke content strategie. Maak zeker gebruik van zoekwoordanalyse en SEO om hoog te ranken in Google zoekresultaten.
  • Video’s zorgen ervoor dat je doelgroep langer op je site of social media kanalen blijven rondhangen. Ze zijn ook erg effectief voor het verhogen van conversieratio’s.
  • Podcasts zijn een nieuwe medium, maar blijken een trouwe schare fans te hebben die hun boodschap goed onthouden.
  • Downloads, zoals een whitepaper of eBook, zijn ideaal voor het bereiken van een B2B doelgroep.

 

Hulp nodig bij het uitwerken van je content marketing strategie? BeContent staat voor je klaar!