Hoe zet ik een content marketing strategie op?
Boost je business met een doordachte content aanpak
Boost je business met een doordachte content aanpak
We horen je bijna luidop afvragen: ‘hoe zet ik een digitale contentmarketingstrategie op?’. BeContent to the rescue! Wij boosten je business met een doordachte contentstrategie. Hoe bereik je je doelgroep en hoe zet je dat om in leads? Vandaag maak je als merk het verschil met een duidelijke contentstrategie. Maak een digitaal marketingplan waarin je rekening houdt met de laatste trends en neem een voorsprong op je concurrenten. We beginnen bij het begin.
Kortgezegd is een contentstrategie de creatie van content die jouw doelgroep wil consumeren en die ze verleidt tot een aankoop bij je bedrijf. Denk maar aan een blogpost, video of Instagrampost. De creative spirits van BeContent, ons contentmarketingbureau in Mechelen, helpen je graag met onderstaande (onmisbare!) zaken voor een straffe contentmarketingstrategie:
Bepaal je KPI’s
Bij het opstellen van je contentstrategie, dien je duidelijk je doelen te omschrijven zodat je kan meten of je inspanningen het beoogde effect hebben. Uit onderzoek blijkt dat door concrete doelen te stellen, je kans op succes met maar liefst 376% stijgt! Wil je je merkbekendheid vergroten of meer sales? Een goede contentstrategie is specifiek, meetbaar, attractief, realistisch en tijdsgebonden.
Kies je contentformats
Wie is je doelgroep en hoe kan je als bedrijf aan hun behoeften voldoen? Afhankelijk van deze keywords beslis je welke types er in je contentmarketingstrategie worden opgenomen.
De juiste contentformats kiezen, is dus cruciaal in je contentmarketingstrategie.
Heb je hulp nodig bij het uitwerken van je contentmarketingstrategie? Ons content creation agency staat voor je klaar! Door onze creativiteit en straffe content versterken we de relatie tussen merken en mensen. Van hulp met content en contentstrategie tot fotografie, wij gaan graag voor je aan de slag. Je mag ons altijd even bellen op het nummer +32 (0) 477 47 16 46 of, nog gemakkelijker, je gegevens achterlaten via het online contactformulier als je een degelijke contentstrategie wil laten ontwikkelen.